איך בוחרים צבעים לאתר?

בחירת צבעים באתר היא ניגזרת של הלוגו – הבסיס של כל העיצוב. 

לכן לפני שניגשים לבנות אתר או לבחור צבעים לאתר יש לעשות תהליך מיתוג ראשוני שכולל בניית לוגו, הסמל של העסק שלכם.

בתהליך הזה לוקחים את הערכים המרכזיים של העסק והבידול שלו ומבטאים אותם דרך צבע וצורה, ע"י סמל אחת תמציתי.

לאחר שיש את הסמל ניתן להתחיל לעצב את האתר.

הצבעים הדומיננטים יהיה הצבעים שמופיעים בלוגו.

הצבעים יכולים להתבטא בכותרות באתר, ברקעים, בכיתובים על התמונות, באייקונים.

ניתן להוסיף רקעים נייטרלים כדי לשבור את הצבע ולמתן, צבעים כמו שחור, לבן, אפור.

 

הינה כמה דוגמאות:

 

הלוגו של סימונה  זלישניק – מובילה עסקים להצלחה היא בצבע ירוק, צהוב – בדיוק אותם גוונים חוזרים גם בכותרות, בתמונות.

בנוסף חשוב לשמור על אחידות ולהחליט על צבע קבוע לכפתורים, ככה העין של הגולש מתרגלת שצבע מסוים מניעה לפעולה.

את הצבעים הבוהקים מתנו באפור ככה – צבע עסקי, משדר רצינות, הנעה לפעולה, והאתר כולו ניראה אחיד ומקצועי.

דוגמא נוספת היא האתר של ד"ר מיכאל קוזולין, מטפל בשיטת הביו- נירו פיידבק, הלוגו של ד"ר מיכאל הוא בצבעי פסטל כתומים וכחולים – צבעים מרגיעים, אותם תבעים בדיוק מופיעים גם באתר בוריאציות שונות

לסיכום שווה להשקיע מחשבה וזמן בבניית הסמל כי עליו מושתת כל השפה העיצובית בכל שאר הפריטים העיצוביים, שאתר הוא אחד מהם.

 

אם אהבתם את המאמר בשתפו אותו ברחבי הרשת, ואם יש לכם שאלה בנושא בחירת בצבעים, השאירו לי הודעה כאן למטה:)

עקבו אחרינו באינסטוש

#אינדיגוגרפיקס

 
השארת תגובה